Tijdens deze training ontwikkelt u inzichten en vaardigheden waarmee u 'Resultaatgericht Samenwerken' op overtuigende wijze onder de aandacht brengt bij uw klanten.
Resultaatgericht Samenwerken begint met het opbouwen van een andere relatie met uw klanten. Een relatie die is gebaseerd op gelijkwaardigheid, en het vertrouwen dat uw bedrijf passend onderhoud kan leveren tegen concurrerende, marktconforme prijzen. Zonder ‘verrassingen’ tijdens de uitvoering of in de exploitatie. Om dit vertrouwen op te bouwen is het een eerste vereiste om met de juiste personen in gesprek te komen. En vervolgens samen te onderzoeken of en hoe de principes van RGS succesvol kunnen worden toegepast om een bijdrage te leveren aan diens doelstellingen en resultaatgebieden. Dit betekent vooral: goed voorbereiden, veel vragen stellen en goed luisteren om pas daarna, in de rol van expert, met overtuigende oplossingsrichtingen te komen. In de literatuur wordt deze verkoopbenadering ‘adviserend verkopen’ genoemd.
© Copyright bpo-axsys 2022